tirsdag 31. juli 2012

TirsdagsKaffen #2

Hver tirsdag, vil FrkBilmerke’s Reiseblogg rette søkelyset på en reiseblogger, en lenestol-eventyrer, en fritidsforsker, eller bare noen fantastiske bloggere.
Denne uken er
Louise-Marie Høiseth Hansen klar for kaffe.


Til daglig bor hun på lillehammer og studerer.Hun tar Mastergrad innenfor Innovasjon og næringsutvikling. Hun som alle andre blir tatt av hverdagen - har alltid en million ting hun helst skulle ha gjort i går. Men den største lidenskapen hennes er å reise, oppleve, lukte og smake nye kulturer og steder!



Bilde: Louise Marie/Privat

Her kommer svarene fra Louise-Marie

1. Hvordan definerer du ordet "reisende", og vil du anse deg selv som en?
En Reisende for meg er en som har satt livet sitt hjemme på vent, og utforsker verden. Gjerne en backpacker uten mål og mening - men som får sett det beste av verden alikavel. Jeg er ikke reisende enda, foreløbig blir det bare korte turer på meg, men drømmen er selvsagt å ta en lengre backpacker tur
2. Hva har vært din favoritt reiseopplevelse så langt?
Vietnam - uten tvil.
3. Hva om din stolteste reise øyeblikk?
Når jeg plutselig sto på en pitteliten butikk i utkanten av Praha sentrum, kassadama kunne ikke engelsk, jeg kunne ikke tsjekkisk. Så da var det lettest å kommunisere på vietnamesisk.
4. Har du hatt noen reise uhell eller dårlige erfaringer? I så fall har disse påvirket hvordan du ser det stedet hvor de skjedde? Vil du dra tilbake?
Alle har dårlige opplevelser. men det har ikke vært værre enn vekslingsfeil, der bartendere/kassadamer etc. påstår at du har gitt dem mindre enn det du faktisk gjorde. Det har ikke påvirket meg, det er typisk oss naive nordmenn - å stå å vifte med de største sedlene, og tro at ingen kommer til å lure oss..Selvfølgelig kan jeg reise tilbake :)
5. Nevn en ting du ikke kan reise uten.
"turen går til" bøkene fra achenhougs forlag.
6. Nevn en ting du skulle ønske du kunne reise uten.
Sko- de tar så mye plass i baggasjen ( selv om jeg egentlig ELSKER sko)
7. Hva tror du har vært den største tingen du har lært med å reise (om deg selv, et mål, en kultur)?
Det er at folk, kloden rundt, er utrolig snille og imøtekommende. De har lyst til å lære om norge, og hvordan vi har det her.
8. Hvis du kunne bo hvor som helst i verden, hvor ville det vært og hvorfor?
Ville nok bodd i USA, der er det mye å se, festlig kultur - og mange jobbmuligheter.
9. Nevn en plass du ønsker å se. Og en opplevelse du vil ha før du dør.
Nevne EN plass? det er vanskelig, så jeg må nok rett og slett svare VERDEN men australia og oceania er føreløbig høyt oppe på listen. Og en opplevelse før jeg dør - må være enten å få dykkersertfikat, elller hoppe i fallskjerm
10. Hvis det var én ting du ønsker noen ville ha fortalt deg før du begynte å reise, hva ville det hvert?
At pengene flyr fortere enn man er klar over. Selv om jeg stort sett prøver å reise billig - så koster Metro, trikk, do penger osv litt her og litt der og det blir mye til slutt. Så den nye bloggen til VGnett "reisebloggen"- hvordan leve i Roma i 1 uke på 5000 kr er veldig spennende
Bilde: Louise Marie/Privat




Besøk blogg:Louise-Marie
Dette er en fantastisk blogg, som er verdt et besøk.
Legg igjen en kommentar til henne. Det vil hun satt stor pris på.
----
Da var kaffekoppen tom for denne gang..
Men....
- Er du en blogger som har noe å si om disse temaene? Vet du om noen virkelig interessante i reisebransjen universet som du ønsker å se intervjuet?
Eller rett og slett noen andre?!

Si ifra! TirsdagsKaffen trenger flere intervjuobjekter.




2 Kommentar(er):

Takk for kommentaren din, jeg leser hver og en!
Hvis du trenger et mer direkte svar kontakt meg på min e-post; frkbilmerke@gmail.com, eller send meg en melding på Facebook:) DIN kommentar lyser opp dagen min! ♥
Takk for besøket :)

© FrkBilmerke's Reiseblogg, AllRightsReserved.

Designed by H.S.L