fredag 10. august 2012

30 Dagers Reise Utfordring # 12

Dag # 12 - Et reisemål du ikke ser poenget med.




Hva er poenget med Thailand?
Folk som drar til Thaliand og land i nærheten av dette for å slikke sol…
Hva er egentlig grunnen til at folk gjør dette? Jeg klarer å se at folk blir tiltrukket av det varme klimaet, men varme og sol kan man finne ved å reise kortere avstander også. Man må vel gjerne sette av nærmere tre dager i reisetid for å komme seg frem og tilbake fra østen.
Det eneste positive jeg kommer på at det sannsynligvis er billig å bo og spise der nede, men man sparer lite om man tenker på at flyreisen koster mye mer enn ved å dra til europeiske "sydenområder". Dessuten tviler jeg på at det er noen som drar til Thailand fordi de ikke har råd til å dra til Hellas, Spania eller Tyrkia. Det er ganske billig i disse områdene også i forhold til Norge.
Videre det fjerne østen,utrygge områder med mye kriminalitet. Maten som serveres er etter hva jeg forstår ganske så risikabel også.
Forklar med da, ærede Thai-farere, hva er grunnen til at dette reisemålet frister så mange nordmenn?

1 Kommentar(er):

  1. må vel egentlig si at jeg skjønner ikke folk som drar på ferie dit der de advarer turister å dra. Mange gjør ikke " hjemmeleksa" når de drar på tur. Å ikke for å være slem,men jeg skjønner ikke heller de som drar til veldig fattige landsbyer bare for å se hvordan de lever. Uten å " støtte " denne landsbyen på noen måte. De tenker ikke på de som faktisk bor der å som kanskje ikke vil ha folk fra hele verden som bare går å ser på de å tar bilder av hvordan de lever. Blir litt sånn sirkus synes jeg.

    SvarSlett

Takk for kommentaren din, jeg leser hver og en!
Hvis du trenger et mer direkte svar kontakt meg på min e-post; frkbilmerke@gmail.com, eller send meg en melding på Facebook:) DIN kommentar lyser opp dagen min! ♥
Takk for besøket :)

© FrkBilmerke's Reiseblogg, AllRightsReserved.

Designed by H.S.L